1407 - 1447في انتظار وجود المهدي

1407 - 1447في انتظار وجود المهدي


 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 S'pura sanggup berPERANG kerana AIR

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
fooxie
moderator
moderator


Posts : 40
Join date : 2009-08-13

PostSubject: S'pura sanggup berPERANG kerana AIR   Thu Aug 20, 2009 12:37 pm

Muhyiddin Nafi Tohmahan Kononnya Jual Tanah Kepada Singapura

BUKIT MERTAJAM, 19 Ogos (Bernama) -- Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin kesal dengan tohmahan pembangkang kononnya beliau pernah menjual sebidang tanah kepada Singapura semasa menjadi Menteri Besar Johor.

Katanya fitnah itu sengaja dilemparkan kepadanya bagi menaikkan kebencian rakyat kepada beliau dan kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Saya ingin menjelaskan bahawa saya (semasa menjadi Menteri Besar Johor) tidak pernah menjual tanah walau seinci pun kepada Singapura dan ini adalah fitnah semata-mata," kata beliau pada ceramah Perdana di Tanjong Putus sempena pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir di sini malam Rabu.

Timbalan Perdana Menteri berkata pembangkang membuat fitnah itu kerana tidak tahu sejarah sebenar wujudnya sebuah pusat penyelenggaraan air di kawasan Sungai Lingu iaitu di Bandar Tenggara Johor.

"Saya terpaksa menjawab kerana pembangkang telah membuat fitnah... apa yang berlaku sebenarnya ialah semasa saya menjadi Menteri Besar, satu hari saya menerima panggilan daripada Dr Tun Dr. Mahathir (Tun Dr Tun Dr. Mahathir Mohamad)," katanya.

Muhyiddin berkata Perdana Menteri ketika itu (Dr Tun Dr. Mahathir) telah memanggilnya secara mengejut ekoran kunjungan Lee Kuan Yew (Perdana Menteri Singapura ketika itu) ke Kuala Lumpur untuk berbincang mengenai dua perkara iaitu saluran gas dan bekalan air.

Katanya dalam pertemuan antara Dr Tun Dr. Mahathir, Tun Daim Zainuddin (Menteri Kewangan ketika itu), Lee dan beliau di Kuala Lumpur itu, Perdana Menteri Singapura telah mendesak mahukan bekalan air yang cukup dari Johor.

"Lee Kuan Yew sehingga berkata Singapura sanggup berperang jika Malaysia tidak mahu menyalurkan bekalan air yang cukup dan kesal dengan projek saluran air dari Sungai Lingu itu telah lama tergendala.

"Saya menyatakan bahawa kita tidak mempunyai wang dan Lee Kuan Yew berkata Singapura sanggup menganggung semua kos dan setelah siap kelak, bangunan dan harta yang dibina itu adalah milik Malaysia sehingga hari ini, jadi Singapura cuma mengeluarkan wang," kata beliau.

Muhyiddin berkata isu kononnya beliau menjual tanah kepada Singapura sebenarnya adalah satu dakwaan yang [sensor] dan dilemparkan oleh orang yang tidak tahu sejarah.

Sehubungan itu, beliau menggesa agar rakyat tidak mudah terpengaruh dengan pelbagai dakwaan pembangkang semasa kempen pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir itu.
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: S'pura sanggup berPERANG kerana AIR   Thu Aug 20, 2009 12:42 pm

kata tak ada duit....saman lah Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: S'pura sanggup berPERANG kerana AIR   Thu Aug 20, 2009 8:11 pm

ingat senang singapore nak isytihar perang ??? LKY pun akan fikir puluh kali..dia sendiri dah rasa kesengsaraan perang sewaktu penjajahan Jepun keatas singapura dulu...yg sengsara adalah rakyat dan ekonomi kedua pihak...yg Muhyiddin and the geng senang2 kena tipu ni kenapa ??..kena geletek sikit dah menggeliat kegelian..malu aku dapat pemimpin penakut macam ni..!!!
Back to top Go down
View user profile
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: S'pura sanggup berPERANG kerana AIR   Thu Aug 20, 2009 9:49 pm

kat area aku ni (pengerang) dah ada jugak la orang singapore buat rumah. aku tak sure plak cam ner dorang leh dpt tanah tu. padahal dorang tak duduk kat rumah tu pun. i mean... dorang buat mcm rumah rehat la. time cuti/musim buah..dorang dtg la kejap. bab tu mmg aku musykil sket. boleh ke orang singapore beli tnh kat m'sia ni.

sape2 leh explain? scratch
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: S'pura sanggup berPERANG kerana AIR   Fri Aug 21, 2009 12:45 am

pensil 2B wrote:
kat area aku ni (pengerang) dah ada jugak la orang singapore buat rumah. aku tak sure plak cam ner dorang leh dpt tanah tu. padahal dorang tak duduk kat rumah tu pun. i mean... dorang buat mcm rumah rehat la. time cuti/musim buah..dorang dtg la kejap. bab tu mmg aku musykil sket. boleh ke orang singapore beli tnh kat m'sia ni.

sape2 leh explain? scratch


dia ada 2 kemungkinan :

1. Pajakan Tanah
2. Pembelian Tanah - siapa2 boleh beli tanah asal bukan tanah reserve melayu. Banyak cara dia boleh buat...contohnya dia gunakan nama org Malaysia juga untuk beli tanah..lebih kurang ali baba..org malaysia yg tolong tu pasti akan masuk hasilnya..
Back to top Go down
View user profile
fooxie
moderator
moderator


Posts : 40
Join date : 2009-08-13

PostSubject: Re: S'pura sanggup berPERANG kerana AIR   Fri Aug 21, 2009 12:50 am

patriot wrote:
pensil 2B wrote:
kat area aku ni (pengerang) dah ada jugak la orang singapore buat rumah. aku tak sure plak cam ner dorang leh dpt tanah tu. padahal dorang tak duduk kat rumah tu pun. i mean... dorang buat mcm rumah rehat la. time cuti/musim buah..dorang dtg la kejap. bab tu mmg aku musykil sket. boleh ke orang singapore beli tnh kat m'sia ni.

sape2 leh explain? scratch


dia ada 2 kemungkinan :

1. Pajakan Tanah
2. Pembelian Tanah - siapa2 boleh beli tanah asal bukan tanah reserve melayu. Banyak cara dia boleh buat...contohnya dia gunakan nama org Malaysia juga untuk beli tanah..lebih kurang ali baba..org malaysia yg tolong tu pasti akan masuk hasilnya..

Broker2 tanah orang melayu bukan boleh harap sangat, janji duit masyuk..lingkup tanah melayu.
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: S'pura sanggup berPERANG kerana AIR   Fri Aug 21, 2009 1:01 am

fooxie wrote:
patriot wrote:
pensil 2B wrote:
kat area aku ni (pengerang) dah ada jugak la orang singapore buat rumah. aku tak sure plak cam ner dorang leh dpt tanah tu. padahal dorang tak duduk kat rumah tu pun. i mean... dorang buat mcm rumah rehat la. time cuti/musim buah..dorang dtg la kejap. bab tu mmg aku musykil sket. boleh ke orang singapore beli tnh kat m'sia ni.

sape2 leh explain? scratch


dia ada 2 kemungkinan :

1. Pajakan Tanah
2. Pembelian Tanah - siapa2 boleh beli tanah asal bukan tanah reserve melayu. Banyak cara dia boleh buat...contohnya dia gunakan nama org Malaysia juga untuk beli tanah..lebih kurang ali baba..org malaysia yg tolong tu pasti akan masuk hasilnya..

Broker2 tanah orang melayu bukan boleh harap sangat, janji duit masyuk..lingkup tanah melayu.


itulah cara nak cepat dapat duit..gadai maruah bangsa dan negara...rasanya belum ada akta untuk menyekat perkara2 begini dari terus berleluasa..
Back to top Go down
View user profile
mujahidmuda
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-18
Age : 30
Location : hujung medini

PostSubject: Re: S'pura sanggup berPERANG kerana AIR   Fri Aug 21, 2009 4:17 pm

Dulu pun deretan kedai kat area JB ramai orang Melayu. Tapi disebabkan MB Johor yang kononnya membela nasib Mlayu ni jual kedai2 kat Ananda krishnan, kawasan tu dah jadi Little India dah.

INILAH UMNO YANG MEMPERJUANGKAN NASIB MELAYU...
Back to top Go down
View user profile
fooxie
moderator
moderator


Posts : 40
Join date : 2009-08-13

PostSubject: Re: S'pura sanggup berPERANG kerana AIR   Sat Aug 22, 2009 12:53 am

Pemimpin umno pengecut, kena ugut sikit dah menikus., tapi tak tahu juga, mungkin projek air ada bahagian pendapatan masing2, macam kes jual pasir kat S'pura.
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: S'pura sanggup berPERANG kerana AIR   Sat Aug 22, 2009 4:23 am

fooxie wrote:
Pemimpin umno pengecut, kena ugut sikit dah menikus., tapi tak tahu juga, mungkin projek air ada bahagian pendapatan masing2, macam kes jual pasir kat S'pura.

mission posible... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: S'pura sanggup berPERANG kerana AIR   Mon Aug 24, 2009 2:48 am

dia beli murah jual balik mahal. sanggup minum air kumbahan yang di'bersihkan'. uweeeeek
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: S'pura sanggup berPERANG kerana AIR   Today at 6:21 am

Back to top Go down
 
S'pura sanggup berPERANG kerana AIR
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
1407 - 1447في انتظار وجود المهدي  :: FORUM :: FORUM SEMBANG-
Jump to: