1407 - 1447في انتظار وجود المهدي

1407 - 1447في انتظار وجود المهدي


 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan   Thu Aug 20, 2009 12:31 am

19/08/2009 7:48pm

KUALA LUMPUR 19 Ogos — Dakwaan bahawa pengakuan dan sokongan kepada orang, pertubuhan atau parti tertentu diperlukan sebelum seseorang itu layak masuk syurga atau akan ke neraka adalah salah menurut ajaran Islam, kata Pengerusi Jawatankuasa Muzakarah Fatwa Kebangsaan, Prof. Datuk Abdul Shukor Husin.

Beliau berkata, keputusan Jawatankuasa Muzakarah Fatwa Kebangsaan telah menetapkan bahawa ketentuan seseorang Islam masuk syurga atau neraka adalah hak mutlak Allah s.w.t. berdasarkan kepada keimanan dan ketakwaan seseorang itu.

Katanya, keputusan itu telah diperkenankan oleh Majlis Raja-Raja dalam Mesyuarat Raja-Raja Kali ke-188 pada Mac 2001 dan menambah bahawa Majlis Fatwa Kebangsaan telahpun membincangkan isu itu sejak tahun 2000 lagi.

“Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan juga berpendapat bahawa sesiapa sahaja yang mengajar atau menyebarkan pandangan atau fahaman seperti ini adalah salah dan menyeleweng daripada ajaran Islam sebenar,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat dua hari lepas bahawa penyokong atau anggota UMNO tidak akan masuk syurga. - Bernama
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan   Thu Aug 20, 2009 12:32 am

TGNA kata umno memisahkan Islam dengan Iman......bincangkan yang ini jugak sepatutnya....... Rolling Eyes
Back to top Go down
View user profile
syahid09
moderator
moderator


Posts : 6
Join date : 2009-08-20

PostSubject: Re: Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan   Thu Aug 20, 2009 1:01 am

FATWA ni pun aku rasa bukan badan bebas... sepatutnya kena dengar dari kedua - dua belah pihak.. setahu aku media sekarang terutama UTUSAN dan BERITA HARIAN memang suka putar belit fakta...

inilah golongan yang tergolong dalam penghuni neraka... (MENYAMPAIKAN BERITA PALSU)

l
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan   Thu Aug 20, 2009 1:08 am

syahid09 wrote:
FATWA ni pun aku rasa bukan badan bebas... sepatutnya kena dengar dari kedua - dua belah pihak.. setahu aku media sekarang terutama UTUSAN dan BERITA HARIAN memang suka putar belit fakta...

inilah golongan yang tergolong dalam penghuni neraka... (MENYAMPAIKAN BERITA PALSU)

l

dimesyuaratkan atas arahan TPM.....ISA yang dah berpuluh tahun...buat bisu aje....
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan   Thu Aug 20, 2009 4:16 am

fatwa ekspress dalam situasi UMNO kehilangan arah dan arahan dari TPM...faham ajelah kan.. No
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan   Thu Aug 20, 2009 7:58 am

patriot wrote:
fatwa ekspress dalam situasi UMNO kehilangan arah dan arahan dari TPM...faham ajelah kan.. No

nak cuba lawan rekod usin bolt lah tu....mahkamah pun express jugak buat keputusan..... Shocked
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan   Fri Aug 21, 2009 1:08 am

langau wrote:
patriot wrote:
fatwa ekspress dalam situasi UMNO kehilangan arah dan arahan dari TPM...faham ajelah kan.. No

nak cuba lawan rekod usin bolt lah tu....mahkamah pun express jugak buat keputusan..... Shocked


bagi aku keputusan majlis fatwa adalah meragukan...majlis fatwa bersidang atas arahan dan pengaruh TPM dan dalam situasi dan suasana UMNO sedang kehilangan arah..memang meragukan.. No
Back to top Go down
View user profile
mujahidmuda
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-18
Age : 30
Location : hujung medini

PostSubject: Re: Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan   Sat Aug 22, 2009 2:54 pm

Maner la Majlis Fatwa tak cepat keluarkan fatwa..... UMNO dah ugut nak guna C4.. Tu yang laju jer...

Hahaha... UMNO dah tersepit dan terkepit.. Ooppss!!!!!!
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan   Sun Aug 23, 2009 3:52 am

kata muhyiddin "bila politik dicampur aduk dgn agama..bahaya !!"...nak tunggu apa kata majlis fatwa.. Basketball
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan   Mon Aug 24, 2009 2:41 am

patriot wrote:
kata muhyiddin "bila politik dicampur aduk dgn agama..bahaya !!"...nak tunggu apa kata majlis fatwa.. Basketball
tunggu le bilala nak klr tu
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan   Mon Aug 24, 2009 3:37 am

awang_trasher wrote:
patriot wrote:
kata muhyiddin "bila politik dicampur aduk dgn agama..bahaya !!"...nak tunggu apa kata majlis fatwa.. Basketball
tunggu le bilala nak klr tu


tak keluar punya...mau cari makan maaaa.... Basketball
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan   Today at 12:03 am

Back to top Go down
 
Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah - fatwa kebangsaan
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Islamic riots over "un-Islamic" art exhibition - one man dead
» Turn To Allah - Islamic Forums
» Andi Deris

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
1407 - 1447في انتظار وجود المهدي  :: FORUM :: FORUM SEMBANG-
Jump to: