1407 - 1447في انتظار وجود المهدي

1407 - 1447في انتظار وجود المهدي


 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Admin
Admin
Admin


Posts : 79
Join date : 2009-08-10
Location : menanti seruan dilangit

PostSubject: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Thu Aug 20, 2009 12:15 am



Pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Kedah telah menghantar kepada ibupejabatnya di Putrajaya, surat Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah, Datuk Dr Abdul Isa Ismail berhubung kedudukan anggota DUN Kota Siputeh Datuk Abu Hassan Sarif yang didakwa hilang keanggotaannya.

Pengarah SPR Kedah, Zainal Abidin Zakaria berkata surat Dr Abdul Isa itu memaklumkan mengenai kedudukan Abu Hassan yang hilang keanggotaan setelah beliau dua kali gagal menghadiri sidang DUN pada 19 April dan 9 Ogos lepas.

"Perkara ini akan dikendalikan di peringkat ibu pejabat. SPR mempunyai bahagian undang-undang yang akan meneliti perkara ini," katanya kepada Bernama hari ini.

Abu Hassan, ketua Umno bahagian Jerlun menyandang kerusi DUN Kota Siputeh selama empat penggal berturut-turut.

Seksyen 51 Perlembagaan Negeri memperuntukkan mana-mana anggota DUN yang tidak hadir sidang Dewan dua kali berturut-turut hilang keanggotaannya dan hendaklah mengosongkan kerusi yang disandang.

Dr Abdul Isa dijangka mengadakan sidang akhbar mengenai kerusi DUN Siputeh itu di pejabatnya di Wisma Darul Aman di sini, pukul 10 pagi esok.

Sebelum ini, negara sudah menyaksikan tujuh pilihanraya kecil selepas pilihanraya umum tahun lalu.

Manakala pilihanraya kecil kelapan di DUN Permatang Pasir, Pulau Pinang akan berlangsung minggu depan.
Back to top Go down
View user profile http://khalifah.forum.st
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Thu Aug 20, 2009 12:20 am

pertempuran makin rancak.....
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Thu Aug 20, 2009 4:32 am

'SPR sedang kaji implikasi undang2 sebelum isytihar kerusi DUN Kota Seputeh, Kedah kosong dan panggil pilihanraya kecil' - HRKH

implikasi terhadap siapa ni..kalau tak menguntungkan umno adakah SPR sanggup mengisytiharkan kerusi itu kosong ? scratch
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Thu Aug 20, 2009 8:03 am

patriot wrote:
'SPR sedang kaji implikasi undang2 sebelum isytihar kerusi DUN Kota Seputeh, Kedah kosong dan panggil pilihanraya kecil' - HRKH

implikasi terhadap siapa ni..kalau tak menguntungkan umno adakah SPR sanggup mengisytiharkan kerusi itu kosong ? scratch

nanti timbul lah surat mc palsu ke....kene kuarantin ke....asal jangan kosong aje sudah.....
Back to top Go down
View user profile
ekin
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-13
Location : kat atas buaian ni..

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Thu Aug 20, 2009 10:00 am

waaa.... sy baru tau pg ni.. Twisted Evil Twisted Evil selama ni kebanyakan kerusi yg dipertadingkan adalah milik pr.. sekarang kerusi milik bn lak kena kosongkan.. kesian..hehehe.. pemerintahan najib penuh dengan PRK.. demam BN x kebah2.. lama2 mau kurus kering umno asyik demam je.. Laughing
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Thu Aug 20, 2009 10:20 am

ekin wrote:
waaa.... sy baru tau pg ni.. Twisted Evil Twisted Evil selama ni kebanyakan kerusi yg dipertadingkan adalah milik pr.. sekarang kerusi milik bn lak kena kosongkan.. kesian..hehehe.. pemerintahan najib penuh dengan PRK.. demam BN x kebah2.. lama2 mau kurus kering umno asyik demam je.. Laughing

betul...harap-harap lepas ni kerusi parlimen pulak.....
Back to top Go down
View user profile
ekin
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-13
Location : kat atas buaian ni..

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Thu Aug 20, 2009 10:27 am

rasa2 SPR akan umumkan hari mengundi hari cuti ke hari bekerja kali ni ha?? heemmm.. kalau prk yg lepas2 dia wat hari bekerja manjang. kali ni camana yek?? Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Thu Aug 20, 2009 10:37 am

ekin wrote:
rasa2 SPR akan umumkan hari mengundi hari cuti ke hari bekerja kali ni ha?? heemmm.. kalau prk yg lepas2 dia wat hari bekerja manjang. kali ni camana yek?? Twisted Evil

seboleh-boleh nak buat lepas raya....bulan puasa tak boleh sebab "hantu" kene rantai.... Laughing
Back to top Go down
View user profile
mujahidmuda
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-18
Age : 30
Location : hujung medini

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Thu Aug 20, 2009 11:35 am

Tau iter ni semalam. Pagi td tengok metro ada gak. Huhu.. Wat time pose ke, lepas raya ke apa bezanya? Hantu Meno ni maner kire tu semua.
Back to top Go down
View user profile
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Thu Aug 20, 2009 10:07 pm

mujahidmuda wrote:
Tau iter ni semalam. Pagi td tengok metro ada gak. Huhu.. Wat time pose ke, lepas raya ke apa bezanya? Hantu Meno ni maner kire tu semua.


hehee.. ntah2 lepas raya kot. ntah2 jugak..SPR tak nak isytihar kosong kerusi tu. muhyidin beria2 bela adun kota siputeh tu. seolah2 mcm takot je ada PRK kat seputeh. hihiii Laughing
Back to top Go down
View user profile
ekin
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-13
Location : kat atas buaian ni..

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Thu Aug 20, 2009 10:21 pm

maunya x takut.. dah nak terkincit tu.. tongue
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Fri Aug 21, 2009 12:37 am

ADUN Kota Seputeh beri alasan dah hantar SMS pada Mahadzir Khalid tak dapat hadir sidang sebab sakit...pelik tak...sebagai ADUN selama 4 penggal tak tahu peraturan DUN..apa dia ingat Mahadzir Khalid tu speaker ke ??..atau dia sendiri yg cari penyakit...? kan dah betul2 sakit...
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Fri Aug 21, 2009 12:40 am

patriot wrote:
ADUN Kota Seputeh beri alasan dah hantar SMS pada Mahadzir Khalid tak dapat hadir sidang sebab sakit...pelik tak...sebagai ADUN selama 4 penggal tak tahu peraturan DUN..apa dia ingat Mahadzir Khalid tu speaker ke ??..atau dia sendiri yg cari penyakit...? kan dah betul2 sakit...

dia ni mimpi macam nano jugak ni...BN masih perintah kedah....sekarang baru tau lu sapa..... tongue
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Fri Aug 21, 2009 1:04 am

langau wrote:
patriot wrote:
ADUN Kota Seputeh beri alasan dah hantar SMS pada Mahadzir Khalid tak dapat hadir sidang sebab sakit...pelik tak...sebagai ADUN selama 4 penggal tak tahu peraturan DUN..apa dia ingat Mahadzir Khalid tu speaker ke ??..atau dia sendiri yg cari penyakit...? kan dah betul2 sakit...

dia ni mimpi macam nano jugak ni...BN masih perintah kedah....sekarang baru tau lu sapa..... tongue


selain dapat sakit yg sendiri cari...bawa pula penyakit tu berjangkit kat parti UMNO...yg susah dari sendiri dan umno...padan muka..
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Mon Aug 24, 2009 2:52 am

patriot wrote:
ADUN Kota Seputeh beri alasan dah hantar SMS pada Mahadzir Khalid tak dapat hadir sidang sebab sakit...pelik tak...sebagai ADUN selama 4 penggal tak tahu peraturan DUN..apa dia ingat Mahadzir Khalid tu speaker ke ??..atau dia sendiri yg cari penyakit...? kan dah betul2 sakit...
aikk, ingat hantar kat speaker
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Mon Aug 24, 2009 3:26 am

awang_trasher wrote:
patriot wrote:
ADUN Kota Seputeh beri alasan dah hantar SMS pada Mahadzir Khalid tak dapat hadir sidang sebab sakit...pelik tak...sebagai ADUN selama 4 penggal tak tahu peraturan DUN..apa dia ingat Mahadzir Khalid tu speaker ke ??..atau dia sendiri yg cari penyakit...? kan dah betul2 sakit...
aikk, ingat hantar kat speaker


itu dah sakit nyanyuk/pelupa...kena letak jawatan cepat2...
Back to top Go down
View user profile
budakjalanan
Moderateur
Moderateur


Posts : 72
Join date : 2009-08-19
Location : budakjalanan89@yahoo.com

PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Tue Aug 25, 2009 5:06 pm

mmpos la umno cpt2 Laughing
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?   Today at 6:21 am

Back to top Go down
 
Kerusi DUN Kota Siputeh kosong?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
1407 - 1447في انتظار وجود المهدي  :: FORUM :: FORUM SEMBANG-
Jump to: