1407 - 1447في انتظار وجود المهدي

1407 - 1447في انتظار وجود المهدي


 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Nik Aziz ekstrem...BH

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Nik Aziz ekstrem...BH   Wed Aug 19, 2009 10:46 am

Oleh Norfatimah Ahmad, Jami'ah Shukri dan Nazura Ngah
bhnews@bharian.com.my

Tuduhan ajaran Islam diamalkan Umno tidak membawa ke syurga keterlaluan

KUALA LUMPUR: Tokoh agama dan ahli akademik menyifatkan tuduhan terbaru Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kononnya ajaran Islam yang diamalkan Umno tidak boleh membawa seseorang Muslim ke syurga sebagai keterlaluan dan tidak mencerminkan kewibawaannya sebagai ulama.

Malah, ada yang berpendapat Menteri Besar Kelantan itu sudah berada pada tahap ekstrem serta boleh disamakan dengan kaum Khawarij pada zaman kegemilangan sejarah Islam.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

UMNO mengamalkan Islam?????........
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Wed Aug 19, 2009 10:53 am

Quote :
"Justeru, tidak mustahil Nik Abdul Aziz kerap dilihat memberi kenyataan yang berbaur hasutan untuk membolehkan beliau terus mengukuhkan tempatnya di dalam politik, selain untuk meruntuhkan sokongan dan kesepaduan di dalam Umno," katanya.

pandailah cakap.....tunggulah surat saman sampai.... Laughing
Back to top Go down
View user profile
hiemavary
moderator
moderator


Posts : 26
Join date : 2009-08-19
Location : New castle, Malaysia

PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Wed Aug 19, 2009 2:10 pm

Xpe2..utusan aku bankrap nnti..tnggu je saman dr nik aziz nnti..kna saman,bru diaorg tahu..
Back to top Go down
View user profile
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Wed Aug 19, 2009 2:14 pm

SAMAN BH
Back to top Go down
View user profile
finecarbure
Moderateur
Moderateur


Posts : 65
Join date : 2009-08-13
Location : disini...

PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Wed Aug 19, 2009 2:21 pm

Nik Aziz mahu saman pemutar belit kenyataan beliau
Oleh Rizal Tahir
Tue | Aug 18, 09 | 4:32:27 pm MYT
KOTA BAHRU, 18 Ogos: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, akan mengambil tindakan undang-undang kepada pihak media yang memutar belit kenyataannya dengan mendakwa beliau berkata "ahli Umno tidak masuk syurga".

"Saya akan berbincang dengan peguam dan akan mengambil tindakan undang-undang kepada mana-mana media yang telah menokok tambah kenyataan saya," katanya sewaktu sidang media di pejabatnya tadi.

Beliau berkata demikian kepada media sebagai menenafikan laporan akhbar hari ini yang melaporkan kenyataannya bahawa "Ahli Umno Tidak Akan Masuk Syurga", di pejabatnya tengahari tadi.

Sebuah akhbar harian menyiarkan di muka depan kononnya Nik Aziz berkata, ahli Umno tidak akan masuk syurga.

Sebelum ini, akhbar yang sama telah memohon maaf kepada Nik Aziz di muka depannya kerana mentyiarkan kenyataan yang salah tentang Nik Aziz.

Nampaknya, Nik Aziz terpaksa sekali lagi mengambil pendekatan saman terhadap akhbar ini.

"Saya biasanya mengunakan perkataan penyokong Umno, saya tidak mengunakan ahli Umno. Penyokong lain, ahli lain.

"Saya tidak pernah menyentuh mengenai ahli-ahli Umno, tetapi saya menyentuh dasar yang dibawa oleh Umno," katanya lagi.


Tambahnya lagi, memang mana-mana orang Islam yang mengasingkan Islam dan iman mustahil akan masuk syurga.

"Mana-mana gerakan orang Islam yang hanya mementingkan Islam sahaja tanpa iman, memang mustahil masuk syurga, itu yang saya sebut, tidak langsung maksudkan anggota parti Umno," tegasnya.

Sambungnya lagi, beliau juga turut menafikan beliau mendakwa parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin.

"Saya tidak sebut langsung tentang Palestin waktu tu, ni semua tak lain tak bukan untuk memburukkan saya dan membiarkan saya ni jadi balah (berkelahi) pula dengan Umno,"ujarnya.

Ketika diminta mengulas adakah kenyataan beliau sering diputar belitkan kerana musim pilihan raya kecil, Tuan Guru memberitahu beliau memang sedar tentang perkara itu.

"Kita memang dah tahu dah cara (taktik) parti ni, memang macam tu lah,"ujarnya.

Akhbar perdana sudah jadi akhbar Umno

Menyentuh kenyataan Mufti Negeri Perak, Tan Sri Harussani Zakarian, yang mengulas kenyataannya melalui hanya membaca di akhbar, Nik Aziz berharap agar Harussani mendapat maklumat yang sebenarnya melalui beliau.

"Sebagai seorang mufti kalau nak buat kenyataan kena tanya saya dahulu iaitu tuan punya cakap.

"Beliau tidak boleh turut (baca melalui) surat khabar, surat khabar arus perdana sekarang ni surat akhbar Umno, macam mana dia nak buat ulasan menurut surat khabar," ujarnya.

Nik Aziz juga berharap, agar rakyat di negara ini merdekakan pemikiran dari menurut manusia kepada menurut Nabi Muhamad SAW.

"Manusia kena menukar pemikiran dari mengikut manusia kepada menurut kepada ajaran Nabi Muhamad SAW,"katanya.
Back to top Go down
View user profile
finecarbure
Moderateur
Moderateur


Posts : 65
Join date : 2009-08-13
Location : disini...

PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Wed Aug 19, 2009 2:22 pm

UMNO kekurangan modal utk menyerang PR dlm PRK, so isu² bodo pun diputar belit utk menampak kan diri mereka bodo!
Back to top Go down
View user profile
taufan
moderator
moderator


Posts : 23
Join date : 2009-08-11
Location : Klinik Kesihatan Jaya Gading

PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Wed Aug 19, 2009 3:44 pm

saman jee....
saman biar sampai bungkus syarikat paper tu...
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Thu Aug 20, 2009 5:51 am

tak serik2 lagi BH ni...baru lepas kena arah mahkamah bayar ratus ribu kat mahfuz..ni nak buat hal lagi...memanglah bodoh BH ni... Basketball
Back to top Go down
View user profile
talikasutkayu



Posts : 9
Join date : 2009-08-22
Location : bandar tasek selatan

PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Sat Aug 22, 2009 8:52 am

umno ekstrem diorang tak nak kira
Back to top Go down
View user profile http://talikasutkayu-talikasutkayu.blogspot.com/
budakjalanan
Moderateur
Moderateur


Posts : 72
Join date : 2009-08-19
Location : budakjalanan89@yahoo.com

PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Sat Aug 22, 2009 10:58 am

dgr nme umno rase luga doh Laughing
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Sun Aug 23, 2009 4:11 am

UMNO dah mati dalam ingatanku... No
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Mon Aug 24, 2009 2:39 am

media depa punya. tulis apa pun nak tulis
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Mon Aug 24, 2009 3:40 am

awang_trasher wrote:
media depa punya. tulis apa pun nak tulis


baca boleh...percaya jangan..
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Nik Aziz ekstrem...BH   Today at 12:30 am

Back to top Go down
 
Nik Aziz ekstrem...BH
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
1407 - 1447في انتظار وجود المهدي  :: FORUM :: FORUM SEMBANG-
Jump to: