1407 - 1447في انتظار وجود المهدي

1407 - 1447في انتظار وجود المهدي


 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
mujahidmuda
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-18
Age : 30
Location : hujung medini

PostSubject: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Tue Aug 18, 2009 4:54 pm

Sekarang ni banyak sangat filem@drama yang dikatakan bercerminkan Islam.. Contohnya Syurga Cinta and Nur Kasih. Memanglah mesej yang baik tu ada, tapi perlu ke adegan2 anak muda tengah clubbing, peluk-peluk antara bukan muhrim, tonggak botol arak, berzina? Itu ke cerita yang bercirikan Islamic? kalau ye pun nak tunjukkan perubahan dari buruk ke baik, takkan sampai kena buat adegan sebegitu? Pastu, hanya kerana memaparkan 'golonan ustaz' atau 'ustazah' mahupun orang yang bersongkok, maka kisah itu dilabel sebagai filem atau drama Islamic? Hm..betul ke filem@drama sebegini boleh diangkat sebagai drama@filem yang memartabatkan Islam? Tak adakah cara lain untuk berdakwah? Tak boleh ke buat cerita yang takde adegan macam tu? Kalau nak buat adegan peluk2 antara ibu dan anak pun, ambil je la pelakon yang memang dah sah2 muhrim contohnya Rusdi Ramli dengan Norlia Ghani ke, tak pun Bell dgn Ann Ngasri tu ke? tak pun pasngan suami isteri yang betul2. Susah sangat ke? Bukankah matlamat tak menghalalkan cara?
Back to top Go down
View user profile
makcik
moderator
moderator


Posts : 2
Join date : 2009-08-18

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Tue Aug 18, 2009 10:02 pm

tu memang kelemahan amno.bazir duit rakyat saja bayar gaji & subsidi menteri2 kabinet dapo.menteri yg jaga media hampeh.menteri ehwal Islam pun hampeh Twisted Evil

undilah PR di permatang pasir! Very Happy
Back to top Go down
View user profile
fooxie
moderator
moderator


Posts : 40
Join date : 2009-08-13

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Wed Aug 19, 2009 12:09 am

Bukan saja bertopengkan islam malahan memperlekeh dan mempersendakan islam spt filem Gubra.
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Wed Aug 19, 2009 4:21 am

sebenarnya nak seribu daya taknak seribu dalih....adegan rapat2 berlainan jantina tu saja nak menunjukkan org2 melayu ni dah moden konon (sebenarnya tak buat pun takpe).. nak tunjuk apa mat saleh buat kita boleh buat...lepas tu org2 yg tak belajar agama pun ingat boleh buat macam tu jugak..
Back to top Go down
View user profile
mujahidmuda
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-18
Age : 30
Location : hujung medini

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Wed Aug 19, 2009 9:53 am

Pastu orang yang tengok pun punyerlah angkat citer2 macam tu, kononnya filem Malaysia sebenar. Ye ke? Buruk sangat ke rakyat Mesia ni sampai bunuh orang suke hati (mcm dlm anak halal). Pastu tak de pulak nampak polis amik tindakan. (Aper, polis tak buat kerja ke?) Kalau nak sangat buat cerita wajah mesia, naper tak buat jer citer pasal menteri songlap duit rakyat, pasal polis pukul rakyat yang nak brsuara, bla..bla..bla..) Rase buleh box-office ni. aMERIKA SUKE CITER MACAM NI. HAA, NI LA PELUANG FILEM KITE NAK MNANG OSCAR.
Back to top Go down
View user profile
ekin
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-13
Location : kat atas buaian ni..

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Wed Aug 19, 2009 9:58 am

teringat pada satu rancangan buar bicara yg dihoskan rosham nor x lama dulu.. ustaz wan zawawi dan sorang veteran dalam seni lakon.. sapa namanya ha.. lupa la plak..

nak menagis pelakon tu bila ustaz wan zawawi dengan berkias mengatakan rezeki yg dia cari selama ni adalah haram.. walau pun dia cuba menyanggah, tp ustaz tu tetap bertegas.. rosyam pun kena le sekali.. tu pun x insaf lagi.. hemmm..
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Wed Aug 19, 2009 10:29 am

kalau tak silap...TG Harun Din alHafiz dah kata berlakun ni haram.....tak nak ikut kata orang...

ditakdirkan dia menggantikan TGNA sebagai mursyidul am PAS....media mulalah cucuk jarum kata PAS anti artis pulak.....padahal..dia seorang ulama yang nak membetulkan kesilapan... Crying or Very sad
Back to top Go down
View user profile
mujahidmuda
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-18
Age : 30
Location : hujung medini

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Wed Aug 19, 2009 9:24 pm

Matlamat tak menghalalkan cara. Memang dari zahirnya nampak halal, tapi cuba bayangkan kalau dah sampai berpeluk sakan, pastu buka aurat, teguk air haram.. Halal ke rezeki yang diterima. Tak tau la kalau die ikut fatwa Dr. Mashitah, melacur pun tak pe, sebab darurat.. Kan banyak lagi kerja kat dunia ni????
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Thu Aug 20, 2009 5:14 am

sebenarnya tak perlulah adegan yg bukan2 ni..tak buat pun org akan faham juga jalan cerita tu..saja nak mengada2kan aksi panas...nak duit lah katakan..hingga soal moral pun dijadikan taruhan..
Back to top Go down
View user profile
mujahidmuda
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-18
Age : 30
Location : hujung medini

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Thu Aug 20, 2009 11:46 am

Tibe2 teringat kat metro semalam. gambar bekemban Kaliza Misbun dalam filem Andartu Terlampau. Geli hati sanagt sebab ada juga oran yang syiokk sendiri. Dier yang buat filem, dier jadi pengarah, pastu ir yang berlakon. Buat citer pasal diri sendiri, pastu tergediks2 ntah aper2.
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Fri Aug 21, 2009 12:53 am

mujahidmuda wrote:
Tibe2 teringat kat metro semalam. gambar bekemban Kaliza Misbun dalam filem Andartu Terlampau. Geli hati sanagt sebab ada juga oran yang syiokk sendiri. Dier yang buat filem, dier jadi pengarah, pastu ir yang berlakon. Buat citer pasal diri sendiri, pastu tergediks2 ntah aper2.


tu sebab tak kawin2 sampai sekarang... lol!
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Mon Aug 24, 2009 2:53 am

pelakon pakai tudung dlm filam je kot :212:
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Mon Aug 24, 2009 3:24 am

awang_trasher wrote:
pelakon pakai tudung dlm filam je kot :212:


kalau pakai tudung depan kaabah..tapi bila balik negara buka pula tudung...itu kira pelakon jugak tu...
Back to top Go down
View user profile
mujahidmuda
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-18
Age : 30
Location : hujung medini

PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Mon Aug 24, 2009 9:17 am

Alasannya, tak brsedia lagi nak bertudung.. Biarlah perubahan dilakukan secara perlahan2.. Rosak2.. Masalahnyer, kalau dah tibe ajal, bolhke diperlahankan masa tu????
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..   Today at 12:29 am

Back to top Go down
 
CERITA BERTOPENGKAN ISLAM..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» MILLION - MAN PROTEST OVER ANTI-ISLAM FILM
» RADICAL ISLAM SPARKS CONTROVERSY DOWN UNDER
» National Representative of the Nation of Islam Louis Farrakhan in brief
» ISLAM IN JAMAICA
» Yusuf Islam/Cat Stevens

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
1407 - 1447في انتظار وجود المهدي  :: FORUM :: FORUM SEMBANG-
Jump to: