1407 - 1447في انتظار وجود المهدي

1407 - 1447في انتظار وجود المهدي


 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Tue Aug 18, 2009 11:07 am

Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng
| author: KenshiQue

IPOH, 17 Ogos (Bernama) -- Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir pada Isnin memberi amaran kepada pembangkan supaya jangan berlagak samseng dengan mengganggu urusan kerajan negeri Barisan Nasional (BN) menunaikan tanggungjawab kepada rakyat di negeri itu.

Katanya tindakan pembangkang mengganggu majlis penyerahan borang 5A kepada 188 penduduk untuk membayar premium dan seterusnya mendapat hak milik tanah di Taiping tengah hari tadi sebagai perbuatan yang sangat mendesak.

"Jangan anggap saya pengecut atau penakut. Sebagai Menteri Besar, saya bertanggungjawab memastikan supaya kejadian yang tidak diingini tidak berlaku," katanya kepada pemberita di sini Isnin.

Beliau mengulas tindakan Angota Parlimen Taiping Nga Kor Ming, anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Aulong, Yew Tian Hoe dan ADUN Pokok Assam, Yee Seu Kai bersama 20 penyokong mengganggu majlis tersebut di Dewan Majlis Perbandaran Taiping (MPT).

Ketiga-tiga pemimpin DAP itu bersama penyokong mereka memegang kain rentang yang tertulis "MB Haram, Malu, Malu, Malu, Malu" di perkarangan dewan itu sambil melaungkan kata-kata kesat.

Bagaimanapun, Zambry tidak hadir pada majlis itu dan sebaliknya mewakilkan ahli exco negeri Mohd Zahir Abdul Khalid, untuk menyampaikan borang itu kepada penerima dari Kampung Kaki Bukit Jana, Kampung Aulong Baru Tambahan, Kampung Ayer Kuning dan Kampung Batu 14 Trong.

Zambry berkata beliau terpaksa membatalkan kehadirannya pada majlis itu atas nasihat pihak keselamatan bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini dan memohon maaf kepada hadiran.

Ditanya mengenai dakwaan pembangkang bahawa pemberian hak milik tanah itu sebenarnya diusahakan oleh mereka ketika memerintah Perak selama 11 bulan sebelum BN mengambil alih kerajaan negeri, Zambry meminta perkara itu disemak di pejabat tanah.

"Tak perlu kita berlawan. Pergilah ke pejabat tanah, lihat siapa yang memulakan (usaha pemberian hak milik tanah kepada rakyat). Apa yang penting bagi kita sekarang, kita ingin tunaikan janji kita kepada rakyat," katanya.

sumber: http://pr-vs-bn.blogspot.com/2009/08/zambry-pr-perak-jangan-berlagak-samseng.html
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Tue Aug 18, 2009 11:09 am

Quote :
"Tak perlu kita berlawan. Pergilah ke pejabat tanah, lihat siapa yang memulakan (usaha pemberian hak milik tanah kepada rakyat). Apa yang penting bagi kita sekarang, kita ingin tunaikan janji kita kepada rakyat," katanya.

betul.....tapi bagi kat sapa?
Back to top Go down
View user profile
SilverSky
Moderateur
Moderateur


Posts : 37
Join date : 2009-08-16

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Tue Aug 18, 2009 11:32 am

langau wrote:
Quote :
"Tak perlu kita berlawan. Pergilah ke pejabat tanah, lihat siapa yang memulakan (usaha pemberian hak milik tanah kepada rakyat). Apa yang penting bagi kita sekarang, kita ingin tunaikan janji kita kepada rakyat," katanya.

betul.....tapi bagi kat sapa?
a'ah...bg kat sape tu?
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Tue Aug 18, 2009 11:37 am

Quote :
Zambry berkata beliau terpaksa membatalkan kehadirannya pada majlis itu atas nasihat pihak keselamatan bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini dan memohon maaf kepada hadiran.

macamlah ada orang nak belasah dia?!!! Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Tue Aug 18, 2009 12:01 pm

bersabarlah. nanti rebut balik perak tu
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Wed Aug 19, 2009 3:50 am

cara merampas negeri tu bukannya cara samseng...???
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Wed Aug 19, 2009 9:09 am

patriot wrote:
cara merampas negeri tu bukannya cara samseng...???

ditambah dengan hakim yang "condong"..... Crying or Very sad
Back to top Go down
View user profile
ekin
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-13
Location : kat atas buaian ni..

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Wed Aug 19, 2009 9:44 am

sy anak perak... sy selalu terbayangkan kalaulah satu hari nanti zamri atau zahid tu datang nak berkempin kat umah sy kat kpg tu, mau sy kejar ngan parang! sakit ati tul!!!
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Wed Aug 19, 2009 10:31 am

ekin wrote:
sy anak perak... sy selalu terbayangkan kalaulah satu hari nanti zamri atau zahid tu datang nak berkempin kat umah sy kat kpg tu, mau sy kejar ngan parang! sakit ati tul!!!

kamu sidai aje bandera PAS depan pintu pagar tu..."jin" dua ekor tu tak berani masuk lah..... Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile
ekin
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-13
Location : kat atas buaian ni..

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Wed Aug 19, 2009 11:03 am

langau wrote:
ekin wrote:
sy anak perak... sy selalu terbayangkan kalaulah satu hari nanti zamri atau zahid tu datang nak berkempin kat umah sy kat kpg tu, mau sy kejar ngan parang! sakit ati tul!!!

kamu sidai aje bandera PAS depan pintu pagar tu..."jin" dua ekor tu tak berani masuk lah..... Twisted Evil

memang dah ada pun.. tp betul la.. masa pilihan raya yg lepas2, mak sy berkobar2 nak tunggu penyokong umno kalau2 datang nak berkempin, tp x pernah sampai.. heran gak.. padahal kami dah siapkan air kopi tu..
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Wed Aug 19, 2009 11:09 am

ekin wrote:
langau wrote:
ekin wrote:
sy anak perak... sy selalu terbayangkan kalaulah satu hari nanti zamri atau zahid tu datang nak berkempin kat umah sy kat kpg tu, mau sy kejar ngan parang! sakit ati tul!!!

kamu sidai aje bandera PAS depan pintu pagar tu..."jin" dua ekor tu tak berani masuk lah..... Twisted Evil

memang dah ada pun.. tp betul la.. masa pilihan raya yg lepas2, mak sy berkobar2 nak tunggu penyokong umno kalau2 datang nak berkempin, tp x pernah sampai.. heran gak.. padahal kami dah siapkan air kopi tu..

dorang terbau kot...kamu standby dengan air kopi nujum pak belalang.... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Wed Aug 19, 2009 2:37 pm

zambry n najib adalah samseng perak!
Back to top Go down
View user profile
taufan
moderator
moderator


Posts : 23
Join date : 2009-08-11
Location : Klinik Kesihatan Jaya Gading

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Wed Aug 19, 2009 3:43 pm

zambry.... samseng yang sedor diri yang dia tu bapak segala samseng dan perompak!
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Thu Aug 20, 2009 5:53 am

ekin wrote:
sy anak perak... sy selalu terbayangkan kalaulah satu hari nanti zamri atau zahid tu datang nak berkempin kat umah sy kat kpg tu, mau sy kejar ngan parang! sakit ati tul!!!


sabar ekin..sabar... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
ekin
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-13
Location : kat atas buaian ni..

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Thu Aug 20, 2009 10:38 am

maunya x marah.. sejak kecik lg sy lihat ketidakadilan bn..

sy ni satu kampung ngan zahid tu.. bayangkan lah..orang kampung yg sebelah darat kebanyakannya pas, dan dibahagian baroh lak umno.. jalan tar dia buat kat bahagian baroh je.. yg darat jalan tanah merah.. (sekitar taun 80an).. org luar masuk kat kampung tu, mula mula masuk jumpa tanah merah, tp bila dah jauh kedalam elok lak ada tar? dema pun heran..

gila punya umno..
Back to top Go down
View user profile
mujahidmuda
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-18
Age : 30
Location : hujung medini

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Thu Aug 20, 2009 11:00 am

iTULAH CIRI-CIRI PEMIMPIN YANG GUNA DUIT RAKYAT UNTUK KEPENTINGAN POLITIK. wANG PEMBANGUNAN YANG DIA GUNA TU DUIT RAKYAT, BUKAN DUIT DIA. JADI, SEPATUTNYA TAK KIRA APA PUN PARTI YANG MENANG, KERAJAAN TAK BULEH LEPAS TANGAN.
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Thu Aug 20, 2009 11:06 am

mujahidmuda wrote:
iTULAH CIRI-CIRI PEMIMPIN YANG GUNA DUIT RAKYAT UNTUK KEPENTINGAN POLITIK. wANG PEMBANGUNAN YANG DIA GUNA TU DUIT RAKYAT, BUKAN DUIT DIA. JADI, SEPATUTNYA TAK KIRA APA PUN PARTI YANG MENANG, KERAJAAN TAK BULEH LEPAS TANGAN.

ini Musang Berjanggut punya menteri lah....sendiri buat perlembagaan..sendiri langgar... Laughing
Back to top Go down
View user profile
mujahidmuda
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-18
Age : 30
Location : hujung medini

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Thu Aug 20, 2009 12:11 pm

langau wrote:
mujahidmuda wrote:
iTULAH CIRI-CIRI PEMIMPIN YANG GUNA DUIT RAKYAT UNTUK KEPENTINGAN POLITIK. wANG PEMBANGUNAN YANG DIA GUNA TU DUIT RAKYAT, BUKAN DUIT DIA. JADI, SEPATUTNYA TAK KIRA APA PUN PARTI YANG MENANG, KERAJAAN TAK BULEH LEPAS TANGAN.

ini Musang Berjanggut punya menteri lah....sendiri buat perlembagaan..sendiri langgar... Laughing

Dasar penyamun meno
Back to top Go down
View user profile
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Thu Aug 20, 2009 9:59 pm

ekin wrote:
maunya x marah.. sejak kecik lg sy lihat ketidakadilan bn..

sy ni satu kampung ngan zahid tu.. bayangkan lah..orang kampung yg sebelah darat kebanyakannya pas, dan dibahagian baroh lak umno.. jalan tar dia buat kat bahagian baroh je.. yg darat jalan tanah merah.. (sekitar taun 80an).. org luar masuk kat kampung tu, mula mula masuk jumpa tanah merah, tp bila dah jauh kedalam elok lak ada tar? dema pun heran..

gila punya umno..

umno mmg gila. yg lebih gile..orang2 yg taksub umno.
ayah aku pun terima nasib yg lebih kurang cam tu. ada la yg busuk ati. di ambilnye gambar ayah aku masa ayah aku p ceramah pas. pastu dia tunjuk kat YB. YB umno yg busuk ati ni punya jahat. dia tak bg orang tar jln menuju kedai ayah aku. jln lain sume tar. bertahun2...last2 tahun lepas..bila ada buat pasar kat area tu..nak tak nak..baru la tar.

orang mcm ni pun ada ka???

Back to top Go down
View user profile
ekin
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-13
Location : kat atas buaian ni..

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Thu Aug 20, 2009 10:28 pm

ada.. apa plak x de..semua ni diwarisi dari zaman cek det lg...lepas tu pak lah dan sampailah ke najib..sekarang pun cek det tu berbunyi manjang.. dah kena sindrom org pencen le tu.. tongue
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Fri Aug 21, 2009 1:20 am

ekin wrote:
maunya x marah.. sejak kecik lg sy lihat ketidakadilan bn..

sy ni satu kampung ngan zahid tu.. bayangkan lah..orang kampung yg sebelah darat kebanyakannya pas, dan dibahagian baroh lak umno.. jalan tar dia buat kat bahagian baroh je.. yg darat jalan tanah merah.. (sekitar taun 80an).. org luar masuk kat kampung tu, mula mula masuk jumpa tanah merah, tp bila dah jauh kedalam elok lak ada tar? dema pun heran..

gila punya umno..


jgn risau..semua org sekarang dah tak heran lagi..semua dah tahu yg umno itu mempunyai hati yg sungguh busuk !!!!
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Fri Aug 21, 2009 9:13 am

patriot wrote:
ekin wrote:
maunya x marah.. sejak kecik lg sy lihat ketidakadilan bn..

sy ni satu kampung ngan zahid tu.. bayangkan lah..orang kampung yg sebelah darat kebanyakannya pas, dan dibahagian baroh lak umno.. jalan tar dia buat kat bahagian baroh je.. yg darat jalan tanah merah.. (sekitar taun 80an).. org luar masuk kat kampung tu, mula mula masuk jumpa tanah merah, tp bila dah jauh kedalam elok lak ada tar? dema pun heran..

gila punya umno..


jgn risau..semua org sekarang dah tak heran lagi..semua dah tahu yg umno itu mempunyai hati yg sungguh busuk !!!!

bertahun-tahun dihimpit.....ia akan menjadi intan perjuangan yang sangat tinggi nilainya....
Back to top Go down
View user profile
mujahidmuda
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-18
Age : 30
Location : hujung medini

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Fri Aug 21, 2009 12:46 pm

Shocked Mujahid tak fikir orang2 maam ni akan berubah. Hati diorang gelap dah makan duit rasuah. Sebab tu senang2 diorang putar belit kata2 TGNA.
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Fri Aug 21, 2009 1:10 pm

mujahidmuda wrote:
Shocked Mujahid tak fikir orang2 maam ni akan berubah. Hati diorang gelap dah makan duit rasuah. Sebab tu senang2 diorang putar belit kata2 TGNA.

kita bersama-samalah berdoa mujahid agar yang gelap menjadi putih dan yang putih bertambah jernih hatinya..termasuk hati-hati kita... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Sat Aug 22, 2009 5:01 am

mujahidmuda wrote:
Shocked Mujahid tak fikir orang2 maam ni akan berubah. Hati diorang gelap dah makan duit rasuah. Sebab tu senang2 diorang putar belit kata2 TGNA.


memang ada setengah org yg berfikiran begitu...jawab mereka.."ini pun dah bersyukuuuurrr...UMNO lah yg bagi letrik kat kampung ni...UMNO lah yg bagi air kat kampung ni.."..padahal mereka tak tahu dah memang menjadi tanggungjawab pemerintah kena sediakan itu semua..siapa2 yg memerintah pun akan buat benda yg sama juga...padahal hak kepunyaan mereka banyak yg kena songlap mereka tak sedar.. Very Happy
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng   Today at 12:33 am

Back to top Go down
 
Zambry - PR Perak jangan berlagak Samseng
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
1407 - 1447في انتظار وجود المهدي  :: FORUM :: FORUM SEMBANG-
Jump to: