1407 - 1447في انتظار وجود المهدي

1407 - 1447في انتظار وجود المهدي


 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 H1N1..sekadar info

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: H1N1..sekadar info   Tue Aug 18, 2009 10:51 am

Obesity can weaken the body's immune system and reduce its ability to fight off infections, according to scientists.[1]

The immune system is affected when levels of glucose (blood sugar) rise above normal. As a result, people with type 1 diabetes, type 2 diabetes, gestational diabetes or other forms of diabetes are at an increased risk for developing an infection. Once a person with diabetes has developed an infection, the body is less capable of fighting it off because high glucose levels interfere with the normal action of white blood cells.[2]

Department of Surgery, University of Mississippi Medical Center, Jackson 39216.
Primary or secondary activation of immune mechanisms has been implicated in the pathogenesis of many forms of hypertension. [3]

rujukan:
[1]http://www.guardian.co.uk/science/2007/dec/11/medicalresearch.health

[2]http://yourtotalhealth.ivillage.com/immune-system-diabetes.html

[3]http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1730453
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Tue Aug 18, 2009 10:53 am

pada pandangan saya...H1N1 adalah serangan virus yang dihidapi oleh hampir semua orang. Ini adalah kerana ia merebak melalui angin sama seperti selsema biasa..
Tapi yang akan mudah menghidapi penyakit ini adalah yang kurang tahap pertahanan badan keatas penyakit atau "immune system".
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Tue Aug 18, 2009 10:55 am

kanak-kanak dibawah umur setahun adalah yang berisiko tinggi untuk dihidapi selain orang tua dan mereka-mereka yang memang sering menghidapi penyakit...
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Tue Aug 18, 2009 11:01 am

yang dah berlaku...berikhtiarlah untuk sembuh...
tapi bagi yang ada anak-anak kecil dan baru berumahtangga...cuba rancangan permakanan yang seimbang dan yang dapat membentuk sistem pertahanan badan untuk anak-anak dan generasi akan datang....
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Tue Aug 18, 2009 12:16 pm

takde berita lagi hari ni
Back to top Go down
View user profile
fooxie
moderator
moderator


Posts : 40
Join date : 2009-08-13

PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Tue Aug 18, 2009 12:52 pm


PETUGAS Jabatan Perkhidmatan Vaterinar Melaka membawa masuk anak babi yang ditemui di depan pintu pagar Masjid Kampung Telok Gong ke dalam kenderaan di Kuala Sungai Baru, Melaka, baru-baru ini.

inilah akibatnya bila babi dah bebas merayau kat masjid. maka mungkin kerana itulah datang Selsema Babi ditambah dgn tsunami maksiat yang makin menjadi jadi
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Tue Aug 18, 2009 2:17 pm

fooxie wrote:

PETUGAS Jabatan Perkhidmatan Vaterinar Melaka membawa masuk anak babi yang ditemui di depan pintu pagar Masjid Kampung Telok Gong ke dalam kenderaan di Kuala Sungai Baru, Melaka, baru-baru ini.

inilah akibatnya bila babi dah bebas merayau kat masjid. maka mungkin kerana itulah datang Selsema Babi ditambah dgn tsunami maksiat yang makin menjadi jadi

pada aku...sistem penternak babi setempat wajar disegerakan..mengambil kira keselamatan dan kebersihan...

mungkin akan menimbulkan bantahan..sekadar cadangan aku sahaja kiranya tak dapat dihapuskan terus....
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Tue Aug 18, 2009 2:18 pm

awang_trasher wrote:
takde berita lagi hari ni

atau mungkin..sengaja tidak di "update" kan...untuk mengelak rasa tidak puas hati rakyat pada pihak2 tertentu.....
Back to top Go down
View user profile
hiemavary
moderator
moderator


Posts : 26
Join date : 2009-08-19
Location : New castle, Malaysia

PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Wed Aug 19, 2009 2:15 pm

Statistik kematian akibat HINI telah disorok oleh krajaan..
Back to top Go down
View user profile
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Wed Aug 19, 2009 2:29 pm

hiemavary wrote:
Statistik kematian akibat HINI telah disorok oleh krajaan..


patut la ana cari takde. hmmm kalau mcm ni kita tak tahu tahap bahaya negara kita dgn serangan virus ni.

nnt orang ramai tak ambil serius. No
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
Admin


Posts : 79
Join date : 2009-08-10
Location : menanti seruan dilangit

PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Wed Aug 19, 2009 3:52 pm

hiemavary wrote:
Statistik kematian akibat HINI telah disorok oleh krajaan..
memang betol pun..

entah-entah statistiknya dah sampai tertinggi di dunia...


Back to top Go down
View user profile http://khalifah.forum.st
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Thu Aug 20, 2009 5:23 pm

Wanita hamil korban ke-68 H1N1
Ogos 20, 09 1:38pm
Seorang wanita hamil lebih 8 bulan menjadi korban ke-68 wabak selesema A (H1N1) di negara ini, sementara jumlah kes terbaru pula meningkat tinggi sehingga 569 kes dalam tempoh 24 jam.


dari malaysiakini....
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Mon Aug 24, 2009 2:57 am

hari ni pun takde update. dah ok ke Shocked
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: H1N1..sekadar info   Today at 11:59 pm

Back to top Go down
 
H1N1..sekadar info
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Where do I get info at ML/SISIP?
» Info found on veterans voice re meeting Aug 23
» New Vip payment info.
» Backgroung Info on Family Caregiver Relief Benefit
» Need Help Trying to figure out what Regiment this badge is from and any other Info on it.

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
1407 - 1447في انتظار وجود المهدي  :: FORUM :: FORUM SEMBANG-
Jump to: