1407 - 1447في انتظار وجود المهدي

1407 - 1447في انتظار وجود المهدي


 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 PRK Permatang Pasir - UPDATED

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 2:49 am





PAS mengumumkan Pesuruhjaya Pulau Pinang, Mohd. Salleh Man akan mewakili parti itu pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir minggu depan.

Salleh, 52, pernah bertanding kerusi Pinang Tunggal pada tahun 2004 dan Sungai Dua, Mac 2008.Namanya diumumkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Pusat Khidmat Masyarakat ADUN Permatang Pasir, Kg. Permatang Pasir dekat sini sebentar tadi.

Salleh, pentadbir sekolah agama, merupakan lulusan pengajian Islam dari Universiti Malaya dan dilantik sebagai Pusuruhjaya PAS Pulau Pinang tahun lalu.

Pemilihannya diumumkan kira-kira pukul 10.45 malam tadi.

Kerusi itu disandang oleh wakil PAS, Datuk Hamdan Abdul Rahman, yang telah meninggal dunia hujung bulan lalu.

Kira-kira lima jam terdahulu Barisan Nasional (BN) pula mengumumkan akan menurunkan Setiausaha Umno Bahagian Permatang Pauh, Rohaizat Othman.

Rohaizat, 38, merupakan penasihat undang-undang dan lulusan Universiti Islam Antarabangsa (UIA).

Beliau yang juga Ketua Pemuda Umno Cawangan Mengkuang, Bukit Mertajam, menyertai Umno pada 1996.

Pemilihan beliau diumumkan oleh Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin di Permatang Pasir dekat sini kira-kira 5.30 petang tadi.

"Setelah ambil kira pandangan semua pihak, calon yang paling layak, boleh diterima rakyat, setelah dibincang dengan (Perdana Menteri) Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak, yang kini berada di luar negara, didapati calon yang paling sesuai ialah Setiausaha Umno Permatang Pauh, Rohaizat Othman," kata beliau ketika mengumumkan nama calon dan melancarkan jentera BN di pusat gerakan induk BN di Bukit Merah, Permatang Pauh dekat sini petang ini.

Pilihan raya kecil bagi kerusi DUN Permatang Pasir dijangka menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara BN, PAS dan seorang calon Bebas.

Pakar motivasi, Kamarul Ramizu Idris, 42, telah menyuarakan hasratnya untuk bertanding dalam pilihan raya kecil itu.

-mstar
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 2:54 am

Dakwaan firma guaman salah guna wang tak libatkan calon BN


No GEMBIRA... Pengerusi Umno Pulau Pinang, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi (tengah) bersama calon BN, Rohaizat Othman (kiri) dan Ketua Umno Permatang Pauh, Datuk Abdul Jalil Abdul Majid (kanan sekali) pada sidang media selepas pertemuan lebih sejam bersama ahli jawatankuasa empat peringkat Umno bahagian itu di bilik gerakan sepusat BN di Bukit Merah, Permatang Pasir petang tadi.

SEBERANG PRAI: Dakwaan pembangkang wujudnya salah guna wang Koperasi Pekebun-pekebun Kecil Getah Pulau Pinang, yang hendak dibangkitkan semasa kempen pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, tidak melibatkan calon Barisan Nasional (BN), Rohaizat Othman.

Menjelaskan perkara ini kira-kira 14 jam sebelum penamaan calon pilihan raya kecil esok, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, Rohaizat, 38, tidak hilang kelayakan untuk bertanding dan akan membawa cabaran BN.

"... oleh yang demikian Rohaizat adalah layak untuk bertanding sebagai calon BN, dalam penamaan calon esok," kata Pengerusi Umno Pulau Pinang itu pada sidang media di bilik gerakan sepusat BN di Bukit Merah dekat sini hari ini.

Terdahulu beliau menjelaskan isu berkenaan kepada ahli-ahli jawatankuasa empat peringkat Umno selama lebih sejam yang bermula 6 petang tadi.

"Saya telah menjelaskan terhadap isu yang mengatakan bahawa Saudara Rohaizat telah hilang kelayakan kerana beliau telah dikeluarkan dari senarai peguam yang boleh mengamalkan firma guamannya.

"Dari penjelasan yang diberikan oleh penasihat undang-undang bahawa pihak Koperasi Pekebun-pekebun Kecil Getah Pulau Pinang, yang diperjelaskan oleh Bendaharinya, Tuan Haji Omar (Hamid), pembayaran terhadap wang yang dipegang oleh syarikat guaman Saudara Rohaizat telah pun diselesaikan lama dahulu.

"Oleh yang demikian, mereka juga telah lama menarik balik laporan yang dibuat terhadap penggunaan wang pelanggan oleh firma guaman Saudara Rohaizat, di mana yang melakukan perbuatan itu bukanlah saudara Rohaizat tetapi bekas rakan kongsinya... di mana perkara ini telah pun diselesaikan," katanya.

Omar ketika ditemui mengesahkan beliau hadir pada pertemuan lebih sejam untuk menjelaskan kedudukan semasa.

Zahid yang juga Naib Presiden Umno berkata, perkara itu didakwa berlaku tahun 2000 dan kes tersebut telah ditarik balik tiga tahun kemudian.

Pagi tadi, Rohaizat memberitahu, beliau sudah bersedia untuk menyangkal apa jua tuduhan yang bakal dibawa Pakatan Rakyat, yang diwakili PAS, semasa kempen pilihan raya kecil kali ini.

"Saya sudah bersedia (untuk menghadapi) dan sedar bahawa mereka akan menggunakan serangan peribadi (ketika kempen)," kata beliau ketika ditemui selepas majlis perasmian Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Permatang Pauh di Politeknik Seberang Perai.

ISU PENTING - PAS

Malam tadi ketika ditemui mStar Online di Sungai Dua dekat sini, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, pihaknya mempunyai "satu isu penting yang akan digunakan" dalam kempen kali ini.

Isu tersebut berkaitan dengan calon BN, kata beliau tanpa mengulas lanjut.

Bagaimanapun jelas beliau, isu tersebut hanya akan digunakan jika keadaan memerlukan mereka berbuat demikian.

MASIH LAYAK BERTANDING

Zahid menjelaskan, mengikut undang-undang jika seseorang mahu menjadi calon, mereka tidak boleh terlibat dalam jenayah sama sekali.

"Maka adalah sah bahawa jenayah tidak dilakukan oleh calon BN (Rohaizat). Yang kedua, beliau juga tidak didenda sebanyak RM2,000 atas apa yang dilakukan," kata beliau.

Menurut beliau, "perkara yang harus diperjelaskan ialah firma guaman ini dan Saudara Rohaizat hanya tidak boleh menjadi pengamal undang-undang kerana keputusan telah dibuat oleh Majlis Peguam."

"Oleh yang demikian Saudara Rohaizat adalah layak untuk bertanding sebagai calon BN dalam penamaan calon esok," katanya lagi.

NASIHAT NIK AZIZ

Mengenai kemungkinan serangan peribadi, Zahid memberitahu, pihaknya tidak khuatir dengan serangan-serangan peribadi kerana ini menjadi perkara biasa.

"Menjadi permainan politik pihak lawan dan kami akan menghadapi apa sahaja serangan peribadi yang akan dilontarkan terhadap Saudara Rohaizat.

"Yang penting walaupun kami ahli Umno dan BN, kita mengikuti nasihat daripada Yang Amat Berhormat Tuan Guru Datuk Haji Nik Aziz, Mursyidul Am PAS yang mengatakan bahawa jangan membuat serangan peribadi. Kita juga akur kepada nasihat beliau walaupun kita bukan ahli PAS.

"Kalau kita boleh akur dengan nasihat Mursyidul Am PAS, maka tiada sebab mengapa ahli-ahli PAS dan pemimpin PAS tidak boleh ikut nasihat Mursyidul Am PAS," katanya.

Sejauh mana serangan peribadi ini akan menjejaskan kredibiliti calon BN kelak, Zahid menambah, "ini soal persepsi."

"Menguruskan persepsi adalah pendekatan kami... perspesi negatif, itu tugas kami untuk menjelaskan kepada pengundi-pengundi," katanya.

Menjawab soalan berhubung ucapan Ketua Umno Permatang Pauh, Datuk Abdul Jalil Abdul Majid pada persidangan perwakilan bahagian itu pagi tadi bahawa ada puak yang cuba mensabotaj jentera BN, Zahid menjelaskan:

"Saya telah dapat atasi kerana keempat-empat jawatankuasa ada (hadir mesyuarat lebih sejam). Tadi kami telah bersumpah dengan nama Allah, dan saya mengetuai sumpah itu, bahawa mereka tidak akan membangkitkan perkara-perkara dalaman untuk dijadikan sebagai isu dalam pilihan raya ini."

Tegasnya, "saya akan mengizinkan mereka untuk berbeda pendapat sekali lagi dan seterusnya selepas 6 petang 25 Ogos nanti."

"Kalau nak berperang, berperanglah tapi selepas 6 petang 25 hari bulan selepas membuang undi... sekarang ini gencatan senjata," katanya.

Mstar
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 4:44 am

rupanya dikalangan BN dan UMNO ni ada masalah..sehingga sanggup berperang...dan yg melucukan ada gencatan senjata pula sehingga jam 6 petang hari pengundian...bayangkan jika BN kalah..maka akan bertambah besarlah peperangan itu selepas jam 6 petang...

Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 9:06 am

patriot wrote:
rupanya dikalangan BN dan UMNO ni ada masalah..sehingga sanggup berperang...dan yg melucukan ada gencatan senjata pula sehingga jam 6 petang hari pengundian...bayangkan jika BN kalah..maka akan bertambah besarlah peperangan itu selepas jam 6 petang...


kalah...perang...menang pun perang...... Laughing
Back to top Go down
View user profile
SilverSky
Moderateur
Moderateur


Posts : 37
Join date : 2009-08-16

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 9:11 am

Hahaa..jom kita 'berperang' kat permatang pasir!

21 ni aku datang...tungguu...
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 9:42 am

PERKEMBANGAN HARI PENAMAAN CALON DUN PERMATANG PASIR


Suasana di luar kawasan IBKN, Bukit Mertajam pada pukul 8 pagi.


BERIKUT adalah perkembangan hari penamaan calon bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir pagi ini:

8.20 pagi: Penyokong Pakatan dan BN sudah mula berkumpul di kawasan berhampiran IBKN. Penyokong PAS melaungkan lagu dan slogan.

8 pagi: Anggota panel SPR tiba di IBKN. Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar yakin proses penamaan calon akan berjalan lancar.

7.50 pagi: Helikopter PDRM membuat rondaan udara sekitar kawasan IBKN.

7.40 pagi: Jumlah kehadiran penyokong BN dam Pakatan Rakyat mula meningkat, cuaca cerah. Kelihatan ramai penyokong mengenakan topeng perlindungan pernafasan ekoran kebimbangan wabak influenza A(H1N1). Begitu juga anggota pasukan keselamatan.

7.30 pagi:Penyokong-penyokong parti mula berkumpul dalam lingkungan kawasan kira-kira satu kilometer dari IBKN.

7 pagi: Jalan Berapit ke Institut Kemahiran Belia Negara (IBKN) ditutup secara berperingkat kepada lalu lintas menjelang proses penamaan calon.
Back to top Go down
View user profile
finecarbure
Moderateur
Moderateur


Posts : 65
Join date : 2009-08-13
Location : disini...

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 2:35 pm

LAWAN TETAP LAWAN
Back to top Go down
View user profile
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 2:50 pm

Back to top Go down
View user profile
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 2:52 pm

Back to top Go down
View user profile
Syahid
Moderateur
Moderateur


Posts : 105
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 4:45 pm

kalau kat manik urai dulu ada pencacai umno tko mimpi umno menang, kali ni tak ada yang mimpi ke Sleep
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
Admin


Posts : 79
Join date : 2009-08-10
Location : menanti seruan dilangit

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 4:58 pm




Back to top Go down
View user profile http://khalifah.forum.st
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 6:11 pm

Syahid wrote:
kalau kat manik urai dulu ada pencacai umno tko mimpi umno menang, kali ni tak ada yang mimpi ke Sleep


oh..si nano ke...? Very Happy
Back to top Go down
View user profile
Syahid
Moderateur
Moderateur


Posts : 105
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 7:38 pm

patriot wrote:
Syahid wrote:
kalau kat manik urai dulu ada pencacai umno tko mimpi umno menang, kali ni tak ada yang mimpi ke Sleep


oh..si nano ke...? Very Happy

mana dia sekarang ha , tetiba je ana rindukan dia
Back to top Go down
View user profile
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 8:53 pm

mungkin dia sedang Sleep .... utk mendapatkan ramalan dlm mimpi.
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Mon Aug 17, 2009 10:02 pm

nanolorat ke
Back to top Go down
View user profile
suketani
Moderateur
Moderateur


Posts : 115
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Tue Aug 18, 2009 9:03 am

...
Back to top Go down
View user profile
suketani
Moderateur
Moderateur


Posts : 115
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Tue Aug 18, 2009 9:04 am

...
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Tue Aug 18, 2009 12:04 pm


KECOH...Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan menimbulkan kekecohan dan sempat menampar seorang anggota polis ketika beliau diminta meninggalkan kawasan tempat penamaan calon di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di Bukit Mertajam, Pulau Pinang semalam. Beliau didakwa menggunakan pembesar suara kepada penyokong-penyokong Pakatan Rakyat ketika berkumpul di tempat tersebut.
Back to top Go down
View user profile
suketani
Moderateur
Moderateur


Posts : 115
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Tue Aug 18, 2009 11:50 pm

...
Back to top Go down
View user profile
suketani
Moderateur
Moderateur


Posts : 115
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Tue Aug 18, 2009 11:57 pm

...
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Wed Aug 19, 2009 3:29 am

awang_trasher wrote:
nanolorat ke


ye ler..tak bangun2 dari mimpi lagi tu.. Laughing
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: PRK Permatang Pasir - UPDATED   Today at 6:19 am

Back to top Go down
 
PRK Permatang Pasir - UPDATED
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Hydra DogFight's by [DK]iKaoZ! [NEW VIDEO UPDATED]
» GO HAMMOND Needs to be UPDATED!
» Its ooh soo quiet!
» Compensation to the McCanns Updated: 07-Sep-2012
» intresting old article Mystery of Madeleine parents' secret emails 'intercepted by police' By FIONA BARTON Last updated at 11:12 09 August 2007

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
1407 - 1447في انتظار وجود المهدي  :: FORUM :: FORUM SEMBANG-
Jump to: