1407 - 1447في انتظار وجود المهدي

1407 - 1447في انتظار وجود المهدي


 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Temple demo: Residents march with cow's head

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
pejuang
moderator
moderator


Posts : 12
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Temple demo: Residents march with cow's head   Sat Aug 29, 2009 2:56 pm







Isu kuil: MBSA diarah jumpa penduduk 5 Sept

Kerajaan Selangor telah mengarahkan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) supaya mengadakan perbincangan terbuka pada 5 September depan antara penduduk sebenar Seksyen 23, Shah Alam, pegawai MBSA dan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).

“Perbincangan itu nanti bukan sahaja mendengar luahan pendapat masyarakat setempat tetapi juga memberikan peluang kepada kerajaan negeri menjelaskan fakta sebenar dan alasan yang menyebabkan keputusan menempatkan semula kuil Hindu di Seksyen 19 ke Seksyen 23,” kata Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Sementara menunggu tarikh perjumpaan tersebut, katanya, kerajaan negeri menggesa penduduk berkenaan supaya bertenang dan tidak dipengaruhi fakta-fakta yang tidak benar “yang sengaja diapi-apikan oleh kumpulan yang memang berniat jahat terhadap keharmonian rakyat dan kestabilan politik kerajaan Selangor”.

“Sekali lagi, marilah kita sama-sama memelihara sikap bertimbang rasa, rasional dan saling hormat menghormati kerana inilah cara terbaik bagi menyelesaikan hal ini,” tegasnya dalam satu kenyataan.

Kerajaan negeri, katanya, kesal dengan tindakan menghina, menghasut dan menimbulkan kemarahan di kalangan penganut agama lain yang diapi-apikan oleh segelintir kumpulan pembantah yang berarak membawa kepala lembu sebagai tindakan membantah pembinaan kuil Hindu di Seksyen 23, Shah Alam.

Abdul Khalid berkata, ketika rakyat sedang bersiap sedia untuk menyambut Kemerdekaan negara, sikap tidak bertolak ansur terhadap agama lain yang masih wujud di kalangan segelintir rakyat Malaysia itu, sangatlah dikesali.

“Kejadian dan tindakan menghina agama orang lain itu menyebabkan seluruh negara ini dilihat undur kebelakang dalam usaha mewujudkan rasa hormat terhadap kepelbagaian agama dan adat resam dalam kalangan penduduk pelbagai keturunan.

“Walhal usaha tersebut, sebenarnya sudah dilakukan sejak kemerdekaan tahun 1957 lagi, demi pembinaan satu negara bangsa yang memperlihatkan persamaan visi dan identiti,” tegasnya.

Sehubungan itu, katanya, kerajaan negeri berharap semua rakyat bersikap matang dan tidak mudah terpengaruh dengan sikap tidak bertanggungjawab segelintir pembantah tersebut kerana ia dikhuatiri boleh mewujudkan ketegangan antara kaum.

“Dalam hal ini, walaupun kita wajar mengecam tindakan mereka yang tidak bertanggungjawab tersebut, namun kita lebih baik menyerahkan kepada pihak berwajib untuk mengambil tindakan,” tegasnya.

Katanya, kerajaan negeri meminta polis segera mengambil tindakan secara adil dan melakukan penyiasatan termasuk mengambil tindakan terhadap pihak-pihak yang mengugut para pemimpin kerajaan negeri.
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Temple demo: Residents march with cow's head   Sat Aug 29, 2009 3:04 pm

bertahun-tahun kene tipu pkns bunyi kentut pun tak dengar.....tiba-tiba affraid
Back to top Go down
View user profile
pejuang
moderator
moderator


Posts : 12
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Temple demo: Residents march with cow's head   Sat Aug 29, 2009 3:07 pm

Buat malu ja weh bulan puasa nih! Macam ni ke perangai orang UMNO? Nak bantah pembinaan kuil memang tak salah itu hak semua orang tapi hal kepala lembu tu jelas satu provokasi! Siapa tak tahu lembu dianggap suci oleh penganut agama hindu? Ketua polis selangor sila ambil tindakan!!
Back to top Go down
View user profile
pejuang
moderator
moderator


Posts : 12
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Temple demo: Residents march with cow's head   Sat Aug 29, 2009 3:12 pm

aku malu orang islam macam ni di bulan ramadhan...cukuplah dengan memorandum. makhluk Allah di hina sebegitu rupa.

Takpayah pakai kupiah tapi menuduh ketua pentadbir adalah syaitan yang bertopeng manusia.

Kamu sanggup pertahan sek23 dengan nyawa tapi adakah berani bertaruh nyawa demi menjalankan ibadah dengan ALLAH...

Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: Temple demo: Residents march with cow's head   Sat Aug 29, 2009 3:57 pm

dalam keadaan begitu terdesak...mereka sanggup melakukan apa saja....tapi tak pikir sebelum buat...

pernah masjid dilontar babi dan sebagainya malah ada juga yang digantung dipagar masjid....apa tindakan sampai hari ini?

di Isakan?.....ianya hanya kan menambah dendam.......

mereka sangka dengan pertumpahan darah sebegini masuk syurga?....
jauh dari syahid yang sebenarnya..... study
Back to top Go down
View user profile
patriot
Moderateur
Moderateur


Posts : 168
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Temple demo: Residents march with cow's head   Sat Aug 29, 2009 11:43 pm

taktik puak2 tertentu untuk memperistiwakan kembali 13 mei 69...tapi itu dulu...sekarang rakyat banyak pakai otak...yg ada otak pun macam otak lembu seperti org2 yg bawak kepala lembu tu...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Temple demo: Residents march with cow's head   Today at 12:31 am

Back to top Go down
 
Temple demo: Residents march with cow's head
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Any suggestions for a stinking head cold???!!!
» Pi Beta - Trevallion; Head Boy – Part 4 – Comic study is no comic ending
» Crèche head 'molested girl'
» gorgeous jamaican reggae singer early 2008 sporting a bright red head
» Pi Beta - Trevallion; Head Boy - Part 13 -My name's Oliphant, not Elephant you insolent brats!

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
1407 - 1447في انتظار وجود المهدي  :: FORUM :: FORUM SEMBANG-
Jump to: