1407 - 1447في انتظار وجود المهدي

1407 - 1447في انتظار وجود المهدي


 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Admin
Admin
Admin


Posts : 79
Join date : 2009-08-10
Location : menanti seruan dilangit

PostSubject: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Tue Aug 11, 2009 8:00 pm



Last edited by Admin on Tue Aug 18, 2009 9:09 pm; edited 7 times in total
Back to top Go down
View user profile http://khalifah.forum.st
ulor_senduk
moderator
moderator


Posts : 9
Join date : 2009-08-11

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Tue Aug 11, 2009 10:38 pm



lagi 2 minggu Ramadhan akan menjelma...
Back to top Go down
View user profile
taufan
moderator
moderator


Posts : 23
Join date : 2009-08-11
Location : Klinik Kesihatan Jaya Gading

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Wed Aug 12, 2009 9:05 am

ulor_senduk wrote:
lagi 2 minggu Ramadhan akan menjelma...

moga moga puasa ramadhan tahun ini, aku berjaya menurunkan berat badan..
aminnn
Back to top Go down
View user profile
zulkbo
moderator
moderator


Posts : 17
Join date : 2009-08-13
Location : Bumi Allah

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Thu Aug 13, 2009 1:46 am

rindunyee ka ramadhan bounce bounce
Back to top Go down
View user profile
zulkbo
moderator
moderator


Posts : 17
Join date : 2009-08-13
Location : Bumi Allah

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Thu Aug 13, 2009 1:47 am

hai sesorang jer koi malam ni Sleep Sleep
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Sun Aug 16, 2009 6:18 pm

nikmatnya ramadhan
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Sun Aug 16, 2009 7:02 pm

Alhamdulillah.....semoga dipanjangkan umur dan dikuatkan semangat untuk menghadapinya sehingga akhir...Amin
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Mon Aug 17, 2009 2:32 am

heh2 bazaar ramadhan pun tumbuh mcm cendawan
Back to top Go down
View user profile
ekin
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-13
Location : kat atas buaian ni..

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Mon Aug 17, 2009 9:31 am

awang_trasher wrote:
heh2 bazaar ramadhan pun tumbuh mcm cendawan

tp kena beringat.. waktu membeli juadah tu.. jangan leka... H1N1 ada di mana2.
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Mon Aug 17, 2009 9:42 am

ekin wrote:
awang_trasher wrote:
heh2 bazaar ramadhan pun tumbuh mcm cendawan

tp kena beringat.. waktu membeli juadah tu.. jangan leka... H1N1 ada di mana2.

kalau ada kelapangan...masak lah sendiri juadah...takut nanti kita berbuka sambil menyumpah....
Back to top Go down
View user profile
SilverSky
Moderateur
Moderateur


Posts : 37
Join date : 2009-08-16

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Mon Aug 17, 2009 10:07 am

ramadhan tahun ni adalah yg pertama sejak kawin...dah lama menunggu nak sambut ramadhan bersama isteri.... Embarassed
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Mon Aug 17, 2009 10:40 am

SilverSky wrote:
ramadhan tahun ni adalah yg pertama sejak kawin...dah lama menunggu nak sambut ramadhan bersama isteri.... Embarassed

tahniah Silversky.....
Back to top Go down
View user profile
SilverSky
Moderateur
Moderateur


Posts : 37
Join date : 2009-08-16

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Mon Aug 17, 2009 10:50 am

langau wrote:
SilverSky wrote:
ramadhan tahun ni adalah yg pertama sejak kawin...dah lama menunggu nak sambut ramadhan bersama isteri.... Embarassed

tahniah Silversky.....

terima kasih... flower
Back to top Go down
View user profile
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Mon Aug 17, 2009 2:43 pm

KEISTIMEWAAN BULAN RAMADAHAN

1. Disyariatkan Ibadah Puasa
2. Bulan Diturunkan Al-Quran
3. Pintu Syurga Terbuka Luas
4. Pintu Rahmat (Belas Kasihan Terhadap Hamba-NYA) Terbuka Luas
5. Pintu Langit Terbuka Luas
6. Pintu-Pintu Neraka Tertutup Rapat
7. Syaitan dan Jin Dirantai
8. Pada Bulan Ini Terdapat Lailatul Qadar
Back to top Go down
View user profile
finecarbure
Moderateur
Moderateur


Posts : 65
Join date : 2009-08-13
Location : disini...

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Mon Aug 17, 2009 2:53 pm

nasib la permulaan Ramadhan hari sabtu.. kompom wa 'ter' tido 1 hari...hehe
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
Admin


Posts : 79
Join date : 2009-08-10
Location : menanti seruan dilangit

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Mon Aug 17, 2009 4:16 pm

Back to top Go down
View user profile http://khalifah.forum.st
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Mon Aug 17, 2009 8:56 pm

------>
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Mon Aug 17, 2009 10:00 pm

maka bazaar ramadhan pun tumbuh bak cendawan selepas hujan
Back to top Go down
View user profile
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Mon Aug 17, 2009 11:46 pm

orang cari rezeki....
Back to top Go down
View user profile
awang_trasher
Moderateur
Moderateur


Posts : 206
Join date : 2009-08-10

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Tue Aug 18, 2009 12:17 pm

kuih bentukje lain rasa sama je
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
Admin


Posts : 79
Join date : 2009-08-10
Location : menanti seruan dilangit

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Tue Aug 18, 2009 9:08 pm

x sabar nak puasa dah...
Back to top Go down
View user profile http://khalifah.forum.st
pensil 2B
Moderateur
Moderateur


Posts : 112
Join date : 2009-08-14

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Thu Aug 20, 2009 11:41 pm

Umat Islam berpuasa mulai Sabtu ini
Ogos 20, 09 8:26pm
Umat Islam di Malaysia akan mula berpuasa mulai Sabtu ini, kata Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah melalui siaran langsung di TV1 malam ini.

Selamat berpuasa kepada semua forumer Khalifah.
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Thu Aug 20, 2009 11:48 pm

Quote :
Selamat berpuasa kepada semua forumer Khalifah.

terima kasih..... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
mujahidmuda
Moderateur
Moderateur


Posts : 107
Join date : 2009-08-18
Age : 30
Location : hujung medini

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Fri Aug 21, 2009 1:36 pm

finecarbure wrote:
nasib la permulaan Ramadhan hari sabtu.. kompom wa 'ter' tido 1 hari...hehe

Sedar-sedar dah masuk waktu berbuka. Hehe.

Teringat tahun lepas, selalu berbuka alam bas rapidKL dengan gula-gula. Itupun kalau ada terselit kat beg. Tak pun air masak je. nak beli makanan memang tak sempat. Setiap hari class abis kul 6. Dari Puncak Prdana nak k Shah Alam dah sejam lebih.. Sampai rumah sewa pulak, aper pun tak der. Nak gi bazar ramadhan, tak cukup bajet. last2 makan nasi berlauk srdak ikan bilis masak kicap. Tapi nikmatnya, Allah sajalah yang tahu. Lagi satu masa nak balik kg. Sebab lambat beli tiket balik raya, kenalah naik d seremban. Dalam komuter, masa tu dah maghrib. Sempat beli coklat n air mineral pastu kongsi pulak dengan orang2 yang duduk sebelah menyebelah. Alhamdulillah, walaupun cume makan coklat tapi kenyangnya sampai ke malam. Itulah nikmat ALlah yang paling tak dapat dilupakan..

Tapi tahun ni dapat berbuka dengan keluarga sebab praktikal dekat2 rumah je. Alhamdulillah.. Seronoknya.
Back to top Go down
View user profile
langau
Moderateur
Moderateur


Posts : 253
Join date : 2009-08-15
Location : ipoh, rinching, tokai

PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Fri Aug 21, 2009 4:02 pm

mujahidmuda wrote:
finecarbure wrote:
nasib la permulaan Ramadhan hari sabtu.. kompom wa 'ter' tido 1 hari...hehe

Sedar-sedar dah masuk waktu berbuka. Hehe.

Teringat tahun lepas, selalu berbuka alam bas rapidKL dengan gula-gula. Itupun kalau ada terselit kat beg. Tak pun air masak je. nak beli makanan memang tak sempat. Setiap hari class abis kul 6. Dari Puncak Prdana nak k Shah Alam dah sejam lebih.. Sampai rumah sewa pulak, aper pun tak der. Nak gi bazar ramadhan, tak cukup bajet. last2 makan nasi berlauk srdak ikan bilis masak kicap. Tapi nikmatnya, Allah sajalah yang tahu. Lagi satu masa nak balik kg. Sebab lambat beli tiket balik raya, kenalah naik d seremban. Dalam komuter, masa tu dah maghrib. Sempat beli coklat n air mineral pastu kongsi pulak dengan orang2 yang duduk sebelah menyebelah. Alhamdulillah, walaupun cume makan coklat tapi kenyangnya sampai ke malam. Itulah nikmat ALlah yang paling tak dapat dilupakan..

Tapi tahun ni dapat berbuka dengan keluarga sebab praktikal dekat2 rumah je. Alhamdulillah.. Seronoknya.

Dia yang akan membalasnya dengan setimpal..... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...   Today at 11:59 pm

Back to top Go down
 
ahlan was'sahlan ya marhaban Ramadhan...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
1407 - 1447في انتظار وجود المهدي  :: FORUM :: FORUM SEMBANG-
Jump to: